پروژه مدیریت کارت های هوشمند فروش

شرکت محترم تگ صاپ (نماینده ی انحصاری شرکت OASE آلمان در ایران )  و طراح و مجری آبنمال های موزیکال و هوشمند می باشد در نظر دارد برای فضای تفریحی در حال ساخت خود در جزیره کیش مبادلات مالی با مشتریان را صرفا از طریق کارت های دیجیتال ارائه نماید.  بعلاوه ارائه ی خدمات مبتنی بر کارت دیجیتال ، سایر خدمات مرتبط با مشتریان نظیر CRM ، وب سایت ، باشگاه مشتریان و ... نیز از دیگر موضوعات شرکت محترم تگ صاپ می باشد.

شرکت توسعه سامانه های اطلاعاتی مهر(سام) تولید سیستم های نرم افزاری و همچنین تامین تجهیزات و لوازم مورد نیاز  و مورد نظر آن شرکت محترم و کلیه ی عملیات طراحی ، ساخت ، تامین ، استقرار ، راه اندازی سیستم و در ادامه پشتیبانی و اجرای سیستم را در بر عهده دارد

سیستم دارای ویژگی های زیر می باشد:

مدیریت کارت

§  ثبت و معرفی انواع کارت (کارت با مبالغ ثابت ، کارت با مبالغ متغیر ، کارت عضویت ، کارت مبتنی بر زمان ارائه سرویس و ... 

§  انواع کارت های ویژه نظیر : کارت هدیه ، تخفیف و ...

§ اعتبار دهی کارت (به منظور ارتقاء سطح امنیتی کارت این کار لازم است انجام شود. در این مرحله کارت به سیستم معرفی می شود. در مرحله ی مقدار دهی ، مبالغ دریافتی از مشتری ثبت می شود)

§  فروش ، واگذاری کارت (واگذاری کارت به مشتری با مقادير ريالی ثابت یا متغیر دریافتی و ... بر مبنای سیاست فروش تگ صاپ )

§  تحويل گروهی کارت در چرخه واگذاری ها از انبار تا يک فروشنده و مشتری خاص

§  فرآیند یا سيکل تحويل يک کارت از انبار به يک فروشنده خاص

§  ابطال کارت (به دلایل مختلف)

§  عودت کارت های باطل شده

§  ثبت بخشی از اطلاعات سرویس های دریافتی یا پرداختی بر روی کارت ( به همراه اطلاعات سرویس)

§  گزارش عملکرد يک کارت خاص

§  ارائه گزارش تعداد کارت های تحويل شده به يک فروشنده و کارت های تسويه نشده وی

§  گزارشات عملیاتی و تحليلی مربوط به انواع کارت

§  اقدامات مربوط به چاپ و لیبلینگ کارت

 

مدیریت سرویس و فروش

§  ثبت و معرفی انواع سرويس ( برای هر سرویس یک یا بیشتر دستگاه در نظر گرفته می شود. نمونه های سرویس عبارت است از :  سرویس بوفه ،دستگاه فروش کالا ، کافی شاپ ، ماشین بازی و .... می باشد)

§  ثبت اطلاعات موقعیت سرویس و سایر اطلاعات شناسنامه ای سرویس

§  ثبت خدمات(فروش قطعی) ارائه شده توسط کارت ( به همراه ثبت اطلاعات کارت)

§  تعرفه و یا قیمت گذاری سرویس ها (Pricing)

§  ثبت زمانبندی ارائه سرويس (می توان برای هر سرویس زمان استفاده تعریف نمود. مثلا ساعت 2 نیمه شب ماشین فروش  کار نکند و ...)

§  کسر اعتبار کارت ( در استفاده از سرویس ها و دستگاه های موجود و ...)

§  ارائه گزارشات عملیاتی و تحليلی مربوط به انواع سرويس ها

§  تخصیص دستگاه کارتخوان به سرویس

§  تعیین کاربران دستگاه

§  تعیین پیمانکاران دستگاه

 

امکانات عمومی سیستم ها

§  امکانات مختلف جستجو در اطلاعات در بخش های مختلف سیستم

§  ارائه گزارشات مدیریتی و آماری در سطوح مختلف دسترسی به اطلاعات

§  گزارش وضعیت مالی کارت ها ( میزان اعتبار کارت ها ، میزان مصرف اعتبار و استفاده از سرویس و ...)

§  گزارش تعداد کارت های دارای مبالغ کمتر از یک مقدار خاص( مثلا کارتهایی که موجودی آنها کمتر از  50.000 ريال باشد . رسوب پول و ... )

§  آمار وضعیت درآمدزائی سرویس های مختلف (Top 10 و Down 10 و ...)

§  گزارش درآمدزایی سرویس ها به تفکیک زمان (روزانه ، ماهانه ، سالانه و ...)

...

§  کنترل سطح دسترسی کاربران مختلف به محتوا و امکانات سیستم با توجه به شناسائی حوزه های اجرائی ایشان . به عنوان مثال مدیران ارشد ، مدیران میانی ، کارشناسان و کارکنان هر یک سطوح دسترسی خاص خود را برای دستیابی به اطلاعات خواهند داشت.

 

§  به لحاظ امنیت اطلاعاتی ، دو دیدگاه در سیستم لحاظ خواهد شد . ابتدا در خصوص عدم دسترسی افراد خارج از شرکت تگ صاپ و دیگری کنترل امنیت اطلاعات در خصوص دسترسی پرسنل و کارکنان تگ صاپ . 

پروژه های در دست انجام